dilluns, 30 d’agost del 2010

Llaurar, sembrar, segar, collir ( I )


Aquesta és la primera part de la tornada de la cançó Com un himne que va escriure el músic osonenc Oriol Cardona amb el nom artístic d'Àcid Úric (ÀÚ) on pretén utilitzar el rock com una eina musical per expressar sentiments i altres coses semblants que pugui tenir la música rock en general. De fet un amic seu que tinc agregat al facebook a finals de juny em va avisar sobre que el dia 2 de juliol l'Oriol feia el seu primer concert amb el seu nou grup Riot Act que són uns covers de Pearl Jam a la sala Moscou de Torelló. Però no hi vaig poder anar ja que el dia següent havia d'anar a Sant Adrià de Besòs perquè hi havia l'últim concert dels Benders a l'espai Vladimir Lenin. Finalment voliem posar un dia definitiu per trobar-nos a Osona i concretament després del meu viatge a Aragó vam quedar finalment pel dilluns 16 de setembre a Vic.

I com que jo estava a Castellterçol aleshores en Pere Vila, natural de Torelló però habitant de Muntanyola però membre del Trio del seu poble, em va venir a buscar amb la seva filla amb el seu cotxe a la gasolinera de Moià i des d'allà vam baixar directament a Vic a la plaça on cada any es fa el Mercat de Música Viva i concretament a les cadires de fora del Cafè Nou. Allà ens vam trobar amb la majoria de gent d'aquesta colla que jo encara no coneixia de res i vam estar esperant fins quan arribés el crack de la veu i la guitarra i a part de poder demanar alguna coseta per beure o menjar, també es va estar parlant sobre temes de la feina realitzada en un programa musical osonenc que es diu Rock en Viu (ReV) i amb l'Oriol vam estar xerrant jo i ell una estoneta sobre música i alguns grups on ell hi havia col·laborat com els Aramateix o d'altra banda cantat directament com Àcid Úric que tard o d'hora voldrà tornar a engegar o també va sortir una cançó molt maca del Van Morrison que es diu Brown Eyed Girl que Els Pets la van traduïr com a UIls de Color Mel, i finalment deia que em volia passar una maqueta d'Explicit Lyrics però no va estar a temps perquè havia de tornar a casa seva a cuidar les seves filles. I d'altra banda la resta vam seguir estant una estoneta a la plaça però cap a prop de les 20 PM ja vam deixar les cadires i ens en vam anar ja que hi havia coses a fer. En Pere i una amiga seva, l'Eli, vam anar a buscar el cotxe al pàrquing situat al damunt de l'actual estació soterrada de Rodalies per on des del damunt es poden veure les vies i la catanària com ja entren cap a la part semi-subterrània i em van acompanyar fins a Castellterçol. En aquest viatge de tornada amb en Pere vam poder parlar sobre

altres temes de música o altres coneguts comuns que tenim agregats també en el facebook com ara el mateix Rocker de Sants o fins i tot sobre en Joan Reig dels Pets i Mesclat. Malgrat tot crec que va ser una bona experiència conèixer aquesta gent i poder-hi tenir com a mínim alguna primera relació i crec que és un bon començar per fer coses noves però mica en mica ja anirem establint una relació amistosa.

En aquest article jo he estat més breu ja que m'hagués agradat escriure altres coses més detallades sobre aquest meeting però avui encara estic una mica empiocat d'haver sortit a les festes majors a Castellterçol i Sants i el meu estat d'ànim amb el coll mig congestionat de mucositat encara s'ha de recuperar del tot per tornar a fer una vida plena de forces i fins el següent meeting en principi ja a partir de la propera edició del Mercat de Música Viva de Vic on tocaran seguríssim en Quimi Portet i la Companyia Elèctrica Dharma entre altres grups i cantautors, i entre ells també es trobaran moltes sorpreses per descobrir.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada